2 órán át beszélt a diákjaihoz a Zoomon – közben végig le volt némítva
Egy szingapúri egyetem tanára olyan beleéléssel tartotta óráját, hogy azt sem vette észre, senki nem hallja, amit mond.
Egy szingapúri egyetem tanára olyan beleéléssel tartotta óráját, hogy azt sem vette észre, senki nem hallja, amit mond.
A diákok legtöbbje tavaly március óta otthon, online vesz részt az oktatásban.
Egy friss kutatás szerint a pedagógusoknak nem jött meg nagyon a kedve a digitális eszközök alkalmazásához a karanténoktatás során, ha visszaállna az iskola a normál rendbe, negyedük még annyit sem használná azokat, mint eddig. A tanárok mintegy ötöde kapta el eddig a koronavírust, aki elkapta, annak viszont – Kásler Miklós ígérete ellenére – csak a 19 százaléka kapott teljes bért a betegsége idejére.
A koronavírus felborította a közoktatás működését, egyik pillanatról a másikra kellett átállnia az iskoláknak a távoktatásra, diákoknak a távtanulásra. Nem mindenütt hatékonyan, de a pedagógusok jó része azért megpróbált megbirkózni a feladattal, a tapasztalatok pedig még akár jó irányba is változtathatják az egyszer majd újra offline módba kapcsolt iskolákat is.
Ha nem vigyáznak az egyetemek, kiberbéklyóba láncolhatja hallgatóikat az online vizsgáztatás. Az amerikai trendek egyenesen veszélyesnek tűnnek. Itthon főleg a tudatlanság okozhat bajt.
Ha egy diáknak megtartanak hat órát egy nap, és ő egyszer sem szólal meg, akkor feltételezhetjük, hogy nem sok mindet tanult – mondja Prievara Tibor tanár, digitálisoktatás-szakértő, aki ezeket a diákokat el is nevezte zoombiknak. Úgy véli, nem sokat tanultunk a tavaszi karanténoktatásból, mára elvált a digitális tanítás a digitális tanulástól, az iskolának az lett a lényeg, hogy papíron letudják az oktatást, hogy az milyen hatékony, kevéssé számít.
Teljesen online oktatásra és számonkérésre kellett átállniuk az egyetemeknek a járvány miatt. Az oktatók ugyanakkor lehetőséget is látnak ebben a számonkérés tartalmának átalakítására.
Rengeteg munkát ad a pedagógusoknak és az általános iskolába járó gyerekek szüleinek az online oktatás, a diákok harmada nem talált pozitívumot a tavaszi karanténidőszak iskolai teendőiben, a többiek elsősorban az online oktatásból fakadó nagyobb szabadságot és rugalmasságot emelték ki.
Horváth Péter elnök szerint jó, hogy maradt két napjuk a felkészülésre, bár az ő javaslatuk az lett volna, hogy az iskolák saját hatáskörben is dönthessenek az online oktatás bevezetéséről.
Eltérő módon készülnek az egyetemek az őszi félévre, több helyen a nagyelőadásokat csak online tartják majd meg. A Semmelweis Egyetem negatív PCR-tesztet vár el az elsősöktől beiratkozás előtt, az Óbudai Egyetem pedig a félév első felére csoportosítja azokat a tárgyakat, amelyeken a hallgatóknak feltétlen szükséges személyesen megjelenniük. A kollégiumoknál is nagy lesz a szigor, a Corvinus például csak azt veszi föl, aki szükség esetén 24 órán belül magyar lakóhelyre tud költözni. A hvg.hu egyetemi körképe.
Normál oktatási rendre készülnek ősztől az egyetemek, már ahol gondolkodnak ezen, a többség ugyanis egyelőre a vizsgák és diplomavédések biztonságos lebonyolítására fókuszál. A karanténidőszak alatti távoktatást többen pozitívan értékelték, és jelezték, egyes elemeit érdemes lesz megtartani, de a rendkívüli szemeszter sikerességét a vizsgákon elért eredményeken lehet majd lemérni.
2021 nyaráig egyetlen előadást vagy vizsgát sem tartanak meg személyes részvétel mellett.
Míg az érettségik esetében fel sem vetődött hasonló, nyelvvizsgát várhatóan gond nélkül le lehet majd tenni online.
A Training360 Kft. tulajdonosai megvásárolták a NetAcademia Oktatóközpont Kft.-t.
Egy friss tanulmány szerint az amúgy is lemaradó diákok a távoktatás miatt még jobban leszakadnak.
"És tudjátok kedves pedagógusok, mit írnak nekem a diákok rólatok? Hogy szükségük van rátok, és hogy a nyugalom pajzsai vagytok a körülöttük tomboló viharban" – írta az olasz oktatási miniszter (ott van ilyen) az ottani pedagógusoknak.
Online oktatási céllal Milbacher Róbert író, irodalomtudós a magyar romantika irodalmi tévhiteiről rántja le a leplet.
Bár több intézmény évek, sőt évtizedek óta kísérletezik az oktatás bizonyos elemeinek virtualizálásával, az országban most zajló hirtelen átállásra senki nem volt felkészülve. A Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportjának vezetője csokorba gyűjti a módszertani, technikai és mentális dilemmákat.
Az Idea Alapítvány 13-15 éveseket tanító tanárok számára készített egy online tanfolyamot, amelynek célja a koronavírussal kapcsolatos álhírek felismeréséhez szükséges készségek fejlesztése.
Egyes helyeken nincs elegendő számítógép, máshol az is gondot okoz, hogy az idősebb pedagógusoknak időbe telik míg megtanulják, hogyan tartsanak online órát.